Kwaliteit

Het is onze opdracht om goed onderwijs te geven aan de kinderen. We werken voortdurend aan verbetering van ons onderwijs. We doen dit planmatig en gebaseerd op onze visie, zodat kinderen goed voorbereid worden op hun rol binnen de maatschappij.

Goed onderwijs

Onderwijs is wat ons betreft goed wanneer:

  • De kinderen binnen een rijke leeromgeving uitgedaagd worden om de volgende stap te zetten;
  • De kinderen een leerkracht hebben die doelgericht en volgens plan werkt aan resultaat;
  • De kinderen een leerkracht hebben die zich voortdurend ontwikkelt en zijn onderwijs regelmatig evalueert;
  • De kinderen zich welbevinden binnen de groep en de school;
  • Alle kinderen echt gezien worden;
  • De resultaten goed zijn;
  • De school voorziet in een zorgvuldige structuur waarbinnen de kwaliteit bewaakt wordt;
  • De school een goede relatie onderhoudt met de ouders, waarbij er sprake is van partnerschap in de opvoeding en het onderwijs aan de kinderen.

Kwaliteitsbewaking

De belangrijkste schakel binnen het onderwijs is de leerkracht. Zijn of haar vaardigheden en kennis komen direct ten goede aan de kinderen. Binnen onze school hebben leerkrachten, binnen de kaders die we hebben afgesproken, veel autonomie om hun eigen onderwijs vorm te geven. Maar er zijn ook werkwijzes met het hele team afgesproken, zo maakt elke leerkracht een groepsplan voor rekenen, taal en lezen en volgt daar ieder individueel kind. Verder hebben we periodieke besprekingen om elkaar te ondersteunen.